Din browser er af ældre dato, der kan derfor forekomme fejl på siden.
Klager
Bor du alment, har du ofte naboer til alle sider. Det kan medføre uoverensstemmelser, og bliver det nødvendigt, har du mulighed for at indsende en klage til AL2bolig.
Men inden du gør det, anbefaler vi, at du:
Hilser på din nabo: Det et lettere at undgå og håndtere problemer, hvis man kender hinanden
Taler med din nabo: Irritationer vokser over tid. Måske din nabo ikke er klar over, at noget går dig på?
Er det ikke muligt at finde en løsning på egen hånd, kan du indsende en klage. Vi kan kun behandle klager vedrørende problemstillinger, der foregår på boligafdelingens område. Medarbejdere, afdelingsbestyrelser og organisationsbestyrelse har tavshedspligt i personsager
Jeg har indsendt en klage. Hvad sker der nu?
Vælger vi at handle på din klage, sender vi en skriftlig advarsel til din nabo. I de fleste tilfælde vil advarslen få din nabo til at ændre adfærd. Der kan dog være tilfælde, hvor en advarsel ikke løser problemet. I sådanne tilfælde skal du klage igen. Anden gang der klages over det samme forhold, sender vi igen en advarsel til den pågældende beboer.
Hvis ikke de to advarsler får beboeren til at ændre adfærd, kan vi indbringe sagen for Beboerklagenævnet med det formål at opsige lejeren. Der skal dog være flere vidner, som er villige til at vidne for Beboerklagenævnet, ellers vil sagen ikke blive rejst.
Du har også ret til selv at indbringe en sag til Beboerklagenævnet, også selvom AL2bolig har besluttet ikke at gøre det. Det koster et gebyr på 142 kroner at indbringe en sag.