Din browser er af ældre dato, der kan derfor forekomme fejl på siden.

Det gode naboskab

Godt naboskab handler om mere end bare husorden. Det handler om trivsel og de små, daglige møder med naboer og genboer i afdelingen.

Vi er alle forskellige og har forskellige måder at leve på. For at få et godt naboskab er det vigtigt at acceptere forskellighederne. De er på ingen måde en hindring i at have et godt naboskab.

Det er en god idé, at vi investerer lidt tid og interesse i vores naboer, og vi kommer rigtig langt med et ’hej’. Endnu bedre er det at få talt med vores naboer en gang i mellem. Når vi kender hinanden, kan vi også bedre vise hensyn til hinanden og have gavn af hinanden, og vi mindsker risikoen for, at naboskabet går i hårdknude.

Konfliktmægling

AL2bolig har mulighed for at yde konfliktmægling, hvis der er behov for det. Som beboer er du velkommen til at kontakte os vedrørende muligheden for konfliktmægling, men i sidste ende er det AL2bolig, som vurderer, om konfliktmæglingen skal ske. 

Klager

Bor du alment, har du ofte naboer til alle sider. Det kan medføre uoverensstemmelser, og bliver det nødvendigt, har du mulighed for at indsende en klage til AL2bolig. Se mere om klager her

Mange naboklager handler om støj. Det giver derfor god mening at tale med dine naboer om nabostøj, også inden konflikten opstår. Få otte gode råd om nabostøj her

Den boligsociale afdeling

Hos AL2bolig har vi vores helt egen boligsociale afdeling. Målet er at fremme trivslen, forebyggelse og det sociale liv i alle afdelingerne. Vi arbejder blandt andet med etablering af aktiviteter, opstart af frivillig-tilbud som f.eks. lektiecafé og meget mere. Vil du i kontakt med vores boligsociale afdeling, skal du henvende dig til AL2bolig.

Om os

Vi er en almen boligorganisation med cirka 5.000 boliger i Aarhus- og Favrskov Kommune.

Med knap 100 dedikerede medarbejdere sikrer vi den daglige drift og administration – fra udlejning og renovering til reparationer, service og dialog med beboerne.

 

Vores administration ligger i Tilst, og vi har tre driftscentre i Tilst, Åbyhøj og Hinnerup, der hver især varetager den lokale drift af boligafdelingerne. 

 

Vi tager vores ansvar som almen boligorganisation alvorligt - både overfor vores beboere og samfundet omkring os. Det afspejler sig i vores nybyggeri, renoveringsprojekter og boligsociale indsatser. 

 

Kontakt os

Langkærvej 2f

8381 Tilst

87 45 91 91

info@AL2bolig.dk

driftslinjen@AL2bolig.dk

 

Telefon- og åbningstider

Whistleblowerordning

Tilgængelighedserklæring

Følg os

Facebook

Linkedin