Din browser er af ældre dato, der kan derfor forekomme fejl på siden.
Det gode naboskab
Godt naboskab handler om mere end bare husorden. Det handler om trivsel og de små, daglige møder med naboer og genboer i afdelingen.
Vi er alle forskellige og har forskellige måder at leve på. For at få et godt naboskab er det vigtigt at acceptere forskellighederne. De er på ingen måde en hindring i at have et godt naboskab.
Det er en god idé, at vi investerer lidt tid og interesse i vores naboer, og vi kommer rigtig langt med et ’hej’. Endnu bedre er det at få talt med vores naboer en gang i mellem. Når vi kender hinanden, kan vi også bedre vise hensyn til hinanden og have gavn af hinanden, og vi mindsker risikoen for, at naboskabet går i hårdknude.
Konfliktmægling
AL2bolig har mulighed for at yde konfliktmægling, hvis der er behov for det. Som beboer er du velkommen til at kontakte os vedrørende muligheden for konfliktmægling, men i sidste ende er det AL2bolig, som vurderer, om konfliktmæglingen skal ske.
Klager
Bor du alment, har du ofte naboer til alle sider. Det kan medføre uoverensstemmelser, og bliver det nødvendigt, har du mulighed for at indsende en klage til AL2bolig. Se mere om klager her
Mange naboklager handler om støj. Det giver derfor god mening at tale med dine naboer om nabostøj, også inden konflikten opstår. Få otte gode råd om nabostøj her
Den boligsociale afdeling
Hos AL2bolig har vi vores helt egen boligsociale afdeling. Målet er at fremme trivslen, forebyggelse og det sociale liv i alle afdelingerne. Vi arbejder blandt andet med etablering af aktiviteter, opstart af frivillig-tilbud som f.eks. lektiecafé og meget mere. Vil du i kontakt med vores boligsociale afdeling, skal du henvende dig til AL2bolig.