Din browser er af ældre dato, der kan derfor forekomme fejl på siden.
Udviklingsplanen for driften træder i kraft
16-08-2024
Nyheder
16-08-2024 Nyheder
På mandag træder en lang række nye tiltag og ændringer i driften i kraft. Få et overblik over vigtigste ændringer og baggrunden for dem her.
Der er flere årsager til, at vi udruller udviklingsplanen. Vi oplever et ønske fra beboerdemokratiet om øget gennemsigtighed, højere kvalitet, øget tilstedeværelse og effektivisering af driften. Derudover har vi et ønske om at harmonisere og strømline arbejdsgangene i de tre driftscentre og teknisk afdeling, hvor det er hensigtsmæssigt, for at holde kvaliteten af arbejdet i top og huslejeniveauet nede.
Derfor er vi gået i gang med en omfattende omstrukturering af driften, som løber fra i år og frem til 2027.

Informationsmøde for driftsmedarbejdere
De største ændringer i driftscentrene
Den største ændring bliver størrelsen på driftscentrene. I dag er driftscentrene opdelt efter antal lejemål. Men der er stor forskel på størrelsen af afdelingerne og arbejdsbyrden i afdelingerne. Udover vores boligafdelinger, står driften også for drift og syn i en række selskaber såsom intuitioner, børnehaver og plejecentre.
Fremover vil vi derfor fordele den faktiske arbejdsbyrde bedre. Derfor vil vores afdelinger i Hjortshøj, Lystrup, Skødstrup og Tranbjerg, som hidtil har hørt under driftscenter Åbyhøj, fremover vil høre under Driftscenter Tilst. Det betyder, at nogle medarbejdere fysisk flytter arbejdssted fra Åbyhøj til Tilst, og at vi pr. 1. juli har ansat en ekstra driftslederassistent i Tilst. Derudover er der oprettet en ny stilling som faglig koordinator for Driftslinjen, som tidligere driftslederassistent Søren Drasbæk er overgået til. Søren står for planlægning af de daglige opgaver, koordinering med driftscentrene og så indgår han i den daglige opgaveløsning og yder faglig støtte til kolleger og beboerne.
Derudover kommer vi til at udarbejde en fælles procedure for syn for at sikre, at alle lejemål synes ens på tværs af driftscentrene på den mest hensigtsmæssige måde.
I forbindelse med ovenstående, arbejder vi på at lave en digital løsning, hvor driftsmedarbejderne kan tilgå de forskellige afdelingers råderetskatalog, vedligeholdelsesreglement og husorden for at sikre en smidigere proces ved ind- og udflytning.
Driften vil fremover have øget fokus på at tilrettelægge driftsopgaverne således kørsel og ressourcer optimeres.
Vi laver et nyt og strømlinet set-up af markvandringer, og vi arbejder blandt andet på at lave en ny beregner, der kan beregne en huslejestigning direkte på markvandringen. På den måde kan vi sortere dyre forslag fra med det samme, så de ikke skal behandles og på den måde spare tid.
Ovenstående er blot eksempler på nogle af de mange ændringer og tiltag, vi arbejder med. Hele udviklingsplanen er meget omfattende og indebærer et stort arbejde på tværs af hele organisationen. Men vi er sikre på, at ændringerne i sidste ende vil komme både beboere og medarbejdere til gode.
De største ændringer for dig som beboer
Som beboer vil du opleve, at der fremadrettet er faste medarbejdere tilknyttet din afdeling, så det vil være genkendelige ansigter, du møder. Der vil blive lavet en oversigt til hver afdeling med de tilknyttede driftsmedarbejderes navn og billede.
For at øge gennemsigtigheden oprettes der en ny indberetningsfunktion på hjemmesiden, som gør det muligt for dig som beboer at følge med i status på de opgaver, der skal udføres hos dig.
Afdelingsbestyrelserne får en fast kontaktperson, de kan henvende sig til, og så vil der fremover bliver holdt et årligt driftsmøde for afdelingsformænd i hvert driftscenter.
Bor du i en af vores afdelinger i Hjortshøj, Lystrup, Skødstrup eller Tranbjerg, vil din afdeling fremover høre til driftscenter Tilst i stedet for driftscenter Åbyhøj, som den har gjort indtil nu. I oversigten neden for kan du se, hvilket driftscenter din afdeling vil høre under efter fra den 19. august 2024. Skal du have hjælp til noget i din bolig, skal du kontakte Driftslinjen som du plejer.

Derudover håber vi selvfølgelig, at ændringerne betyder, at du som beboer i højere grad vil opleve at møde velkendte ansigter i din afdeling, og at vejen til at få hjælp af driften og svar på henvendelser bliver kortere og hurtigere.